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Taquilla EE.UU. Fin de Semana 25/27

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Ya tenemos datos del primer fin de semana de taquilla de “X Files: Creer Es La Clave” en USA. No son datos exactos si no meras estimaciones realizadas por la Web “Box Office Mojo”, una página especializada en este tipo de informaciones y por lo tanto bastante fiable. Esta sería la situación de este primer fin de semana:

Como vemos se han mantenido los datos del Viernes y apenas ha logrado hacer una caja de 10,2 Millónes de Dólares, algo muy escaso para lo que se esperaba de un “blockbuster” del verano. Si bien es verdad que una de las causas importantes del fracaso ha sido el estreno de “Batman: El Caballero Oscuro” (y el efecto Heath Ledger, similar a lo que pasó con “El Cuervo”), pero me temo que hay causas secundarias como el poco interés mostrado por la “Fox” o la pésima fecha de estreno. Y si a ello unimos las pésimas críticas obtenidas debido a la discutida calidad del producto…

Buen ejemplo de ello lo vemos en “Blog de Cine” donde junto a estas cifras escriben lo siguiente sobre la película secuela de “Expediente X”:

“Respecto a las novedades en el top ten, señalar que el esperado estreno de ‘X-Files: Creer es la clave’ se ha saldado con lo que se puede considerar un fracaso comercial. El retorno de los carismáticos Mulder y Scully no es más que una decepción para casi todos los amantes de la fantástica serie de televisión. En nuestras pantallas está causando las mismas sensaciones, y no es para menos, el film es un completo fiasco.”.

Comentarios

82 Comentarios en “Taquilla EE.UU. Fin de Semana 25/27”
  1. SpookyScully dice:

    Hola,
    Cierto es que la pelicula no es lo que esperabamos, que no tiene a calidad para el cine (si hubiera sido directamente en dvd o tv seguro que nadie dudaria de su calidad). Al igual que la mayoria sali del cine que no sabia que pensar..decpecionada y preocupada por la impresion que tendrian los demas de la pelicula. Pero luego le di otra oportunidad porque amo a Mulder y Scully y recorde que lo unico que esperaba de la peli era que me mostrasen como estaban ellos dos ahoray encima me dieron lo que en la serie evitaban, su relacon explicitamente. Y al darle la 2ª oportunidad cnsiguio que mi corazon x-phile latiese como debio de haberlo hecho antes, consegui ver lo paranormal del caso, curiosamente dejo de parecerme lenta. Y luego la vi una 3ª vez y aun mas satisfecha sali del cine y ahora engo ua ganas locas de volver a verla.
    Sea cual sea el resutado de la taquilla, las critica o la imposibilidad de una 3ª (si hay una 3ª como CC no suba la calidad mejor que se este quieto) me quedo con que me han dado esta pelicula, que vere 30 veces como todos los episodios (unos mas q otros ya me entendeis) porque son ellos: son Mulder y Scully
    perdonar por el pastelon que os he metio :)

  2. Mr. X dice:

    Continuando con lo que dices, SPOOKYSCULLY, esta semana tal vez me anime a verla otra vez, a ver si me gusta más y capto más detalles.

    Y respecto a una hipotética tercera peli (aunque me parece que no la habrá), si no le dan un presupuesto de unos 80 millones de dólares (como mínimo) que se abstengan a hacerla acerca de la mitología. Porque una peli que cierre la mitología tiene que ser grandiosa, y necesita de efectos especiales para que pudieran aparecer en ella todos los elementos de la colonización (rebeldes sin rostro, supersoldados, grises, los últimos resquicios del “aceite negro”, etc).

    Si se hace una tercera pero con poco presupuesto, debe ser de nuevo un stand-alone, pero esta vez, como ya nos han mostrado qué ha sido de la vida de ambos tras estos 6 años, debería centrarse mucho más en el caso.

  3. Lala_7 dice:

    Yo acabo de llegar de verla por tercera vez y me reafirmo en que cada vez me gusta más y cojo otros detalles. Estoy llevando a gente nada x-phila a verla, como mi hermano que no creo que haya visto más de dos episodios en su vida, y le ha gustado bastante, así que no pierdo la esperanza de que la gente se vaya animando a verla y consigamos una tercera. Eso sí como dice Mr X si la tercera va a ser la última y de mitología, ha de ser grandiosa y con un presupuesto decente.

  4. Lala_7 dice:

    Viendo que en TVE están emitiendo la Momia me pregunto porque la cadena que tenga los derechos de Fight the Future no la emitió ante el estreno de la segunda peli, vale nosotros sabemos que la primera peli no tiene nada que ver con la segunda pero hubiese llamado a más gente a recordar la serie y animarse a ver IWTB. Lo mismo hizo Antena 3 emitiendo todas las de Indiana Jones, etc..

  5. xofcorso dice:

    Eso hubiera estado muy bien, que se emitiera la primera película, a ver si se animan que todavía están a tiempo. También podrían emitir el último capítulo “the thruth”

  6. xofcorso dice:

    el volver a verla es beneficioso porque te centras en lo que te dan, en buscar explicaciones y conexiones, a comprender mejor la película y los detalles de los diálogos.

  7. oicaxf dice:

    Un millón se ha hecho el Lunes.

  8. xMeNux dice:

    Lo de “The Dark Knight” es un problema, pero vivimos en una sociedad en la que cada fin de semana hay un “blockbuster” y había que decidir una fecha. Está claro que tendría que competir contra algo grande, lo que nadie se podía esperar era el éxito demoledor de esta película.
    ———-
    Saludos, SpookyScully, y bienvenida. Me pasa como a ti, veo la película con ojos de la serie por Mulder y Scully. Posiblemente por eso me gustó.
    ———-
    Una película mitológica, como dice Mr.X, habría requerido mucho más dinero y no lo tenían. Recordemos que DD y GA han tenido que rebajar su caché para participar, por lo que tenía que haber pocos efectos especiales.
    ———-
    Pues yo anime a una amiga y un ¿novio? (se supone que a ella le gusta la serie) y ayer me echaba pestes :(
    ———-
    Buen dato, Lala_77. “Antena 3” va a emitir toda la saga de “La Momia” antes de la 3 y TODA la saga de “Star Wars” antes de la nueva. Pero de “FTF” nada, manda…

  9. oicaxf dice:

    MARTES

    1. DARK KNIGHT, THE WARNER BROS. 4,366 9,625,000 2,205 n/a 333,924,793
    2. STEP BROTHERS SONY 3,094 4,060,000 1,312 n/a 39,603,719
    3. MAMMA MIA! UNIVERSAL 2,990 3,210,000 1,074 n/a 68,571,590
    4. JOURNEY TO THE CENTER OF THE EARTH WARNER BROS. 2,688 1,495,000 556 n/a 63,319,713
    5. HANCOCK SONY 3,309 1,135,000 343 n/a 208,695,589
    6. WALL-E DISNEY 3,044 1,075,000 353 n/a 197,318,000
    7. X-FILES: I WANT TO BELIEVE, THE FOX 3,185 980,000 308 n/a 12,012,018
    8. SPACE CHIMPS FOX 2,538 780,000 307 n/a 17,625,076
    9. HELLBOY II: THE GOLDEN ARMY UNIVERSAL 3,018 705,000 234 n/a 67,458,370
    10. WANTED UNIVERSAL 1,750 375,000 214 n/a 129,369,905

  10. Mr. X dice:

    Aunque no mejoran las cifras de taquilla, afortunadamente frena su descenso, y ya sólo pierde un 2,9 % respecto ayer.

    Supongo que ahora mismo, con los 12 millones que lleva en USA, sumando lo que se lleve en el resto del mundo (aún faltan países por estrenarla) el presupuesto estará ya prácticamente alcanzado. Nos queda ese consuelo…

  11. oicaxf dice:

    A ver, lo repito.
    Para que una peli recupere su presupuesto DEBE hacerse una taquilla equivalente al doble de su presupuesto, es decir, X-files debería llevar 60-70 millones mundiales para que haya recuperado su pesupuesto, cosa que no lleva.

  12. xMeNux dice:

    No mejoramos, a ver si la taquilla mundial salva a “XF2″ :(

  13. Mr. X dice:

    Pues podemos decir que ha recuperado su presupuesto de producción :)
    Lo que no ha recuperado es el presupuesto total (el de producción más el de promoción), que como bien dices, OICAXF, suele ser el doble aproximadamente.

  14. xofcorso dice:

    leed esta crítica de
    http://reflectionsonfilmandtelevision.blogspot.com/2008/07/movie-review-x-files-i-want-to-believe.html

    “Belief isn’t easy to come by these days. But – despite most reviews – I still believe in The X-Files.

    Perhaps the biggest problem with this new film (sub-titled I Want to Believe) arises not from the stars (or the production itself), but from ourselves, and — specifically — our expectations.

    Based on the savage reviews proliferating on the web and in print, audiences and critics apparently desired a Wrath of Khan, when what they actually get is…The Search for Spock.

    In other words, X-Files: I Want to Believe is a more intimate, cerebral adventure than it is a “big event” summer movie. There are virtually no optical special effects in this movie. I could detect no (or very little) CGI. There are few action sequences.

    There is little violence of any kind, actually (I don’t believe a single gun is fired…). Mulder and Scully never even carry fire-arms, as far as I can detect. And there are no explosions whatsoever.

    All the fireworks, rather…are purely human; emotional. Accordingly, the climax is one that relies on the specific nuances of human interaction and relationships, not fights, chases, or gun-fire. The film’s success hinges on such old–fashioned elements as atmosphere and mood. A wintry, oppressive location — West Virginia — is practically a supporting character here, and the build-up of real suspense is generated through effective use of solid film techniques such as cross-cutting. This is good work, beautifully photographed; it’s merely out-of-step with the kind of movies being offered in our cineplexes today.

    Honestly, I Want to Believe’s greatest failing has nothing to do with what it is; but rather what it is not; what people apparently “wanted” to believe about the form it would take.

    One of The X-Files’ trademark phrases was “Resist or Serve” and I remembered that catchphrase with bemusement while I watched I Want to Believe. The new movie daringly resists formula and classification. It flouts expectation, and what I’ve detected so far in the criticism of the film is a total unwillingness to engage with what the movie actually is about. I suppose if a movie isn’t exactly like Iron Man, The Incredible Hulk, or Dark Knight, well…critics don’t know what to make of it.

    Audiences apparently feel the same way: the film opened in fourth place this weekend and grossed a disappointing ten million dollars (roughly the same opening week haul of Serenity in 2005). Yet The X-Files I Want to Believe was made cheaply – at under thirty five million dollars. Just a bit of history: that’s what it cost, or thereabouts, to make Star Trek V: The Final Frontier in 1989. Almost twenty years ago. At the very least, Carter and his team were frugal…and that fact may be a saving grace for the franchise. Which – reviews to the contrary – has a lot of life and energy left in it. It’s only a “dull” or “boring” movie (as critics assert), if you choose not to engage with it.

    I Want to Believe picks up six years after the finale of the popular Fox series (which ended in 2002). Mulder (David Duchovny) and Scully (Gillian Anderson) are living together in a small but comfortable house, and Mulder has grown a beard and pretty much retreated from the world. Despite the fact he knows his sister is dead, Mulder has not given up searching for “the truth” about what happened to her. Meanwhile, Scully is a successful medical doctor at a Catholic hospital and enmeshed in the treatment of a very sick little boy; one with a terminal illness.

    It’s a quiet, relatively “normal” life for the most part; a normality that is shattered when the FBI solicits Mulder’s help in solving a new and urgent “X-File” (in return for a pardon…). An F.B.I. agent named Monica Bannon has disappeared in the snows of gloomy West Virginia, and a fallen priest named Father Joe (Billy Connolly) claims to be experiencing psychic visions related to her case. In fact, he leads a team of FBI searchers to a burial ground of body parts in a vast, foreboding ice field (a beautifully-filmed, tense sequence).

    But Father Joe may not be credible…in part because of his past. He’s a convicted pedophile, you see. Mulder and Scully each boast a different perspective on Father Joe (naturally…), and their viewpoints are so contradictory that these opinions threaten to fracture their (now longstanding…) emotional relationship. This case revives Mulder’s obsessive, brooding nature; and it reminds Scully of the darkness she has sought to escape.

    So…what is The X-Files: I Want to Believe really about? In a deep, meaningful way, it concerns the concept of redemption. I don’t mean that the movie pays lip service to the notion of redemption as that concept currently exists in the superficial popular culture lexicon (see: Angel). There’s nothing comfortable or easy about how this film portrays the central moral dilemma. The crimes Father Joe committed against the innocent are utterly monstrous, as Scully rightly points out. Father Joe knows that society will never forgive him, but wonders if God can do so.

    And here’s where things get….murky. Father Joe castrated himself at age 26 in order to “kill” the horrible, seething appetite that led him to commit such crimes. And now, Father Joe chooses to live in a group home for pedophiles, one where sex offenders live in shame and police each other’s behavior. It is a sort of Hell on Earth to live amongst such scum, especially for a Man of God. Are these signs he has changed?

    And, of course, Father Joe claims he is experiencing psychic visions about that missing FBI agent, and wants to help the police find her. Is he to be trusted? Would the Divine empower a man like Father Joe with second sight? If his visions are real, are they from God? The Devil? Or is he just an accomplice in Monica’s capture…?

    The underlying moral quandary is this: What great “right” can undo a great “wrong?” In the fantastic and noble tradition of The X-Files, Scully and Mulder view Father Joe and his predicament in radically different ways. The series always concerned the opposing viewpoints of these two characters, and how their beliefs (and biases) shaped their perception of reality. It’s the same thing here. Scully believes Father Joe is a depraved attention-seeking monster, that his visions are a hoax and a cry for attention. Mulder wants to believe that men like Father Joe can change, that redemption is possible, and that Father Joe’s psychic visions are legitimate.

    Pretty serious stuff. No summer movie featuring a convicted pedophile in a central role is ever going to find popularity in America. That’s a fact. We go to movies to escape, generally, not to engage and this may simply be one bridge too far for mass audiences. Father Joe’s inclusion and role in the story is a courageous (perhaps even self-destructive) choice on the part of writers Spotnitz and Carter because the film’s central dilemma makes audiences confront the idea of real redemption in a very tangible, very challenging, very realistic way.

    It is easy to forgive someone who seems heroic; someone who is beautiful; or someone who had an excuse for what he did. But what about forgiving someone for committing the worst crime (a crime against a child…) imaginable? I’m not saying you should forgive; that anyone should forgive. However, if you are not willing to forgive Father Joe, there are repercussions to that decision. The biggest one is that you can’t say you believe in redemption, can you? If you don’t let “good works” account for something in the cosmic tally of morality, you can’t claim you believe in forgiveness, either. Nor can you claim to be a Christian, because forgiveness is the very crucible — the beating heart — of Christianity. I’m not condoning any particular interpretation….just commenting on the moral implications of this film. It will challenge your beliefs, and force you to evaluate what you think when the decision “to forgive” is not easy; not superficial.

    I still can’t believe a mainstream film (and a franchise film; and a sequel, for god’s sake…) tread so deeply (and bravely) into this unsettling territory, but I’m glad it did. The X-Files: I Want to Believe effectively holds a mirror up to all those who claim belief in Christ’s teachings yet actually thrive on hate and draconian notions of punishment and morality. In doing so, it comments explicitly on our times; an epoch when religion is often used to codify hatred of “the other” in our society (and in other societies). This paradigm – this Father Joe Dilemma – is true to everything The X-Files has always been about.

    The mystery concerning the severed body parts (and the agent’s disappearance) has apparently disappointed some critics and viewers too, but it is also very true to The X-Files’ history. The series has always concerned our two world-views (belief vs. skepticism/Mulder vs. Scully) vetting mysterious “horror stories” and in the process giving them new life and energy. Spontaneous combustion, demonic possession, ESP, vampires, werewolves, succubi, golems, out-of-body experiences, and other old concepts in the genre were always re-purposed for the show to incorporate the latest advances in paranormal and medical literature and study. I Want to Believe explicitly continues that tradition with a plot concerning organ transplants, stem cell research, and a cadre of outlaw (Russian…) scientists playing Frankenstein. Is it ridiculous? Well…is a man who turns into a giant green superhero when he’s angry also ridiculous? Is a man with a leather fetish wearing a black bat suit ridiculous? You may find the specifics of this X-File on the verge of ludicrous (one critic compared it to They Saved Hitler’s Brain), but again, the tradition of taking hoary “monster”/horror chestnuts and granting them new (intelligent…) life is a long-standing facet of Chris Carter’s creation. The franchise has been around for fifteen years now; so you likely have already decided whether or not this kind of thing works for you.

    There’s another aspect of I Want to Believe that works surprisingly well. It too has been ridiculed by reviewers. It’s a brief comment said – oddly enough – by Father Joe. He urges Scully not to “give up” at a critical point, yet – as he himself readily admits – he has no reason to have said it to her. “Don’t give up” may seem like an easy platitude (gee, like “with great power comes great responsibility?”), but it is actually kind of touching here; a short-hand for much good material. Especially when played between Mulder and Scully. In Duchovny and Anderson’s deft hands, “don’t give up” is one lover’s comment to another in the face of hardship, past hurts and regret. Scully can’t give up on the boy whom she is treating now because of the little boy (William) she once gave up on. And balanced against the Mulder/Scully relationship is a man (Callum Keith Rennie) — a villain — who steadfastly refuses to “give up” on the life of his lover…and goes to extreme (and really, really radical…) means to see that his lover survives. One plot is played against the other, and I found the balance elegant and touching, not cheesy.

    Another theme here is the “burying” or cleansing of the past. The criminals responsible for Bannon’s abduction attempt to bury the past (and their crimes) in the ice. Mulder hopes to cleanse his past too (if he just saves this one woman, he will have made up for failing his sister all those years ago). Scully, by saving her patient believes she can be cleansed of her guilt over William. But along comes Father Joe – a man with a past anyone would want to hide – who instead focuses on digging up the past (digging in the ice, in the snow, literally). Things keep coming to the surface. Things that must be dealt with.

    The violent scenes in this film are tense, and make surprisingly strong use of a snowplow as a weapon. The bleak locale and the hidden secrets there keeps you alert, looking for clues amidst the ubiquitous falling snow. The location reflects the dark heart of the characters, and the final moment (post-credits) is a splendid (if brief…) catharsis; a release from the blinding white snow of Somerset, WV. More emotionally touching than exciting; more moody and lugubrious than spectacular, more contemplative than action-packed, more dark and foreboding than shocking, this is an uneasy, unsettling X-Files movie in which the truth isn’t “out there” but rather “in here” – in us. In the endless mysteries of the human heart and human behavior.”

  15. oicaxf dice:

    E cristiano? Jejeje, resumid, please

  16. oicaxf dice:

    Hoy se ha hecho algo más de 800.000 y sigue séptima.

    venga, hay que lograr los 25M en USA.

  17. mary dice:

    leí esa crítica el otro día en xfilesultimate y me parece que es muy acertada

    por cierto, que deberiamos decirles a los yankees que se pongan las pilas y consigan los 25 milloncejos, que está todo el peso de la balanza en ellos, leñe, que los españolitos pese a que nos quitaron la serie hace 8 años, al doblaje y a la mierda de título, hemos cumplido y mucho mejor que ellos

  18. oicaxf dice:

    Mujer, hemos situado lapeli la cuarta más vista, exactamente igual que los yankis el finde…..con lo que no creo que hayamos cumplido mucho más que ellos ;)

    Pero bueno, sigamo yendo al cien a ver si sube la cifra.
    TODOS AL CINE ;)

  19. xMeNux dice:

    Supuestamente la película contaba con su presupuesto global de 35 millones de Dólares, por lo que incluyendo promoción Mr.X.
    ———-
    Un comentario matador, xofcorso X´D
    ———-
    Seguro que en EE.UU. la verían menos si se llamara “Expediente X: Believe Is The Key” X´D

  20. Mr. X dice:

    Jaja, hubiera sido gracioso que en USA la peli se llamara así XMENUX.

  21. oicaxf dice:

    JUEVES: Y sigue bajando……dónde coño están los fans yankis?

    1. DARK KNIGHT, THE WARNER BROS. 4,366 8,395,000 1,923 -49% 351,079,000
    2. STEP BROTHERS SONY 3,094 3,435,000 1,110 n/a 46,667,000
    3. MAMMA MIA! UNIVERSAL 2,990 3,090,000 1,033 -27% 74,865,000
    4. JOURNEY TO THE CENTER OF THE EARTH WARNER BROS. 2,688 1,490,000 554 -22% 66,261,000
    5. WALL-E DISNEY 3,044 1,085,000 356 -31% 199,483,000
    6. HANCOCK SONY 3,309 1,050,000 317 -35% 210,794,000
    7. SPACE CHIMPS FOX 2,538 820,000 323 -29% 19,261,000
    8. X-FILES: I WANT TO BELIEVE, THE FOX 3,185 785,000 246 n/a 13,637,000
    9. HELLBOY II: THE GOLDEN ARMY UNIVERSAL 3,018 655,000 217 -37% 68,752,000
    10. WANTED UNIVERSAL 1,750 360,000 206 -43% 130,091,000

  22. xofcorso dice:

    Me gusta el comentario porque reflexiona sobre la película tal y como es, explica lo arriesgadamente poco comercial que resulta (los personajes segundarios; cura pedófilo, científicos locos , malos gays, etc) , no hay artificios típicos del género ( añadiría además; el niño no sufre crisis… no hay concesiones a la lágrima fácil, etc..), eso hace a la película muy sobria, muy poco expectacular, no es un block buster veraniego típico, ni en ambiciones ni en en estilo; no atrae a las masas a verla y la sensación es irregular , si no conectas con ella. Explica que la intención es establecer un conflicto clásico en X-files acerca de la confianza , la Fe y la creencia en uno mismo y los demás desde el punto de vista antagónico. Existencia de contrastes entre una trama y otra , donde al final se llega a la conclusión que la verdad en este caso no está fuera sino dentro de cada uno, es una película emotiva y que habla de ellos ( de M y S) , todo lo demás es segundario… ya veremos si se logra recuperar la inversión porque me temo que vamos a ser los únicos que vamos a apoyarla al final, nosotros contra la mayoría del resto del mundo …

  23. oicaxf dice:

    Theatrical Performance (As of July 31st)
    Total US Gross $13,635,495
    International Gross $12,700,000
    Worldwide Gross $26,335,495

  24. ma29ias dice:

    si todos dicen q es mala vamos a decir q es mala no?
    me sorprende escuchar algunas criticas, la verdad no entiendo como hay personas q no entendieron. este film q es muy bueno.

    la vi ayer en el cine y la verdad la recomiendo, lastima q si estan todos en contra nadie lva a ir al cine. una pena

    hay en algunas paginas que hablan de la historia de la pely diciendo q se trata sobre trafico de organos jajajaja nada q ver.

    Es la pelicula q cuando la pasen por cable y las personas la miren van a decir:” ohhh q buena pelicula, cuando salio ?”
    una lastima de verdad

  25. oicaxf dice:

    No es mala ni es buena, es mala para el criterio de algunos y es buena para el de otros.
    Para el mío es mala, pero lo que yo digo no es verdad universal, es opinión.

  26. miki dice:

    Vamos a ver,la peli es justita,digamos que a los que no les llama la atencion la serie no la valoran como nosotros,aun asi yo creo que el intento de volver a los comienzos es gratificante.Me gusta la ironia de Mulder en esta peli.

  27. Leo dice:

    Hola a todos !! Se estrena por fin aca en Argentina !!! muy emocionado. aca les dejo los horarios que pretenden poner la peli, para que se sepa que le dan importancia al estreno. De aca quien la vea depende de cada uno. SalU2 para todos !!!

    Jueves
    13:00, 15:35, 18:10, 20:35, 23:10
    Viernes
    13:00, 15:35, 18:10, 20:35, 23:10, 01:30
    Sábado
    13:00, 15:35, 18:10, 20:35, 23:10, 01:30
    Domingo
    13:00, 15:35, 18:10, 20:35, 23:10, 01:30
    Lunes
    13:00, 15:35, 18:10, 20:35, 23:10
    Martes
    13:00, 15:35, 18:10, 20:35, 23:10
    Miércoles
    13:00, 15:35, 18:10, 20:35, 23:10

  28. oicaxf dice:

    A ver si los argentinos responden bien y al menos le dan un milloncete y pico de dólares este fin de semana.

  29. Lala_7 dice:

    Vamos Argentina!!! Confio en ustedes!

  30. xMeNux dice:

    Saludos Ma29ias, me alegro que te haya gustado porque a mí también. Pero me temo que me ha gustado como fan de “Expediente X” y como película, aun así es entretenida y seguro que engancha a más de uno cuando la echen en TV ;)
    ———-
    Vaya, en Argentina todavía tenéis Cine de mañana. Eso se acabó en España hace unos años. Yo confío en Argentina tanto como en México, ánimo que tenemos que levantar esto :P

  31. Alex dice:

    Your blog is interesting!

    Keep up the good work!

  32. xMeNux dice:

    Thanks, Alex. I will try ;)

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